fbpx
INFORMARE CADRE DIDACTICE UNIVERSITATEA DANUBIUS  DIN GRUPUL TINTA AL PROIECTULUI ACTIV

header ue

PROIECT COFINANȚAT DE UNIUNEA EUROPEANĂ DIN FONDUL EUROPEAN STRUCTURAL ȘI DE INVESTIȚII PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL CAPITAL UMAN 2014 - 2020

Axă prioritară

6 - Educație si competențe

Obiectiv specific

Operațiune compozită OS. 6.7, 6.9, 6.10

Titlu proiect

Antreprenoriat Competent în rândul  Tinerilor – Învățământ Inovativ pentru Viitor – ACTIV

Nr. contract finanțare

POCU/379/6/21/-124635

INSCRIERI PENTRU PROGRAMUL DE STUDII POSTUNIVERSITAR DE EDUCAŢIE PERMANENTĂ DE PERFECŢIONARE PROFESIONALĂ A ADULŢILOR

„COMPETENȚE DIGITALE”

PROGRAMUL DE STUDII POSTUNIVERSITAR DE FORMARE ȘI DEZVOLTARE PROFESIONALA CONTINUĂ  „COMPETENȚE DIGITALE” are un număr de 253 ore: 74 ore de curs, 164 ore lucrări practice şi 15 ore alocate finalizarii lucrării de absolvire. Scopul cursului: perfecționarea profesională a 10 cadre didactice, incluse in grupul ţintă al proiectului, din partea Beneficiarului – Universitatea Danubius.

Competența digitală conturează cinci domenii care definesc personalul „competent digital”: procesarea informației, comunicarea, crearea de conținut, siguranța și soluționarea problemelor. Competențele tehnice digitale dezvoltă productivitatea oferind posibilitatea profesorilor să:

- acceseze, să împărtășească, să creeze și să refolosească planurile de lecții și conținutul educațional online;

- acceseze conținut multimedia pentru suportul procesului de învățare;

- adapteze diverse stiluri și abilități de învățare prin variația conținutului;

- crească motivația studenților/elevilor prin intermediul utilizării tehnologiei de predare.

La capitolul competențe digitale ale profesorilor, competentele digitale obținute la finalizarea cursului pot contribui la însușirea unor noi strategii didactice de lucru cu tehnica digitală precum și la stimularea sentimentului eficienței personale fără a crea sentimentul mulțumirii de sine care este în contradicție cu dezvoltarea.

Programa acestor cursuri postuniversitare de educație permanentă de perfecționare profesională a adulților este organizată în strânsă legătură cu dinamica și cererea tot mai mare a pieței muncii, pentru dobândirea unor competențe pe care Universitatea POLITEHNICA din București este abilitată să le formeze solicitanților. Pentru ca tehnologiile digitale să fie în beneficiul studenților, elevilor și cadrelor didactice este necesară o abordare care să combine formarea cadrelor didactice, a programelor de învățământ și materialelor educaționale corespunzătoare pentru modelele de predare pe suport digital.

Programa cursurilor postuniversitare de formare continuă oferă absolvenților ciclului de licență o diversitate de competente, mărindu-le posibilitățile de perfecționare si integrare socială. Programul urmărește acumularea de cunoștințe și formarea de abilități în domeniul  digital. Munca, capacitatea de inserție profesională, educația, timpul liber, incluziunea și participarea la societate, toate acestea și multe alte domenii ale societății noastre sunt tot mai „digitalizate”. Informația și serviciile sunt oferite din ce în ce mai mult prin intermediul internetului. Ca urmare, competența digitală pe care cursanții o dobândesc la absolvire, este esențială pentru participarea la dezvoltarea societății actuale. Fiind o competență transversală, competenta digitală ne ajută să stăpânim și alte competențe-cheie, cum ar fi comunicarea, competențele lingvistice sau cele de bază în matematică și științe.

Programul de studii postuniversitare se desfășoară pe  module de curs:

1.         Instrumente necesare de formare a competențelor digitale – 56 ore,

2.         Tehnici multimedia folosite in predare - 50 ore;

3.         Comunicare prin utilizarea tehnicilor digitale - 50 ore;

4.         Provocări si soluții în educația digitală – 50 ore

5.         Virtualizarea aplicațiilor de laborator – 32 ore

6.         Lucrarea de absolvire

Cursul se  finalizează cu realizarea si susținerea unei Lucrări de absolvire pentru care sunt prevăzute  15 ore. Programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesionala continuă „Competențe Digitale” este aprobat de Senatul Universității Politehnica din București  si avizat de M.E.C.T.S.

Forma de învăţămant: mixt la distanță și cu frecvență redusă

Domeniul de licența pe care se fundamenteaza programul de studii: Științe ale Educației

Calificarea universitara pe care se fundamenteaza programul de studii :

COR 2020231  – specialiști în învățământ (studii superioare)

COR 2020232 – profesori în învățământul profesional (studii superioare)

COR 2020233 – profesor în învățământul secundar (studii superioare)

Unitățile de competență:

C1. Procesarea informației, comunicarea, crearea de conținut, abilități de soluționare a problemelor.

C2. Crearea de conținut digital, utilizarea mijloacelor de comunicare moderne folosind rețelele de socializare, crearea de conținut interactiv.

C3. Managementul activităților de instruire utilizând  platforme de e-learning si alte platforme digitale prin însușirea unui set de tehnici și tactici care să asigure integrarea mediului online în educație.

C4. Dezvoltarea competențelor didactice digitale, relevante, pentru procesul de predare-învățare.

C5. Competențe privind realizarea materialelor digitale și rezultatele experimentării lor.

C6. Modalități noi de utilizarea a tehnicilor digitale în predare, inclusiv prin participare la cursuri online, crearea de materiale în colaborare cu studenții, individual și în grup, precum  si utilizarea rețelelor sociale.

C7. Competente privind comunicarea la distanță si participarea interactivă, inclusiv prin utilizarea metodei feedback-ului în formare.     

C8. Competențe privind utilizarea resurselor online de promovare a materialelor didactice multimedia interactive, utilizarea uneltelor de automatizare de preluare a conținutului digital și publicarea pe platforme de socializare și de optimizare a promovării prin intermediul motoarelor de căutare și a învățării prin utilizarea tehnologiilor digitale.

Înscrierile se vor desfășura în perioada 20 august  – 25 septembrie 2020  în cadrul Facultăţii de Inginerie Mecanică și Mecatronică, Universitatea Politenica din Bucureşti – P2 al proiectului Antreprenoriat Competent în rândul  Tinerilor – Învățământ Inovativ pentru Viitor – ACTIV.

Cursurile se vor desfășura pe platforma moodle pe o perioadă de 45 de zile (1 octombrie – 21 noiembrie 2020).

Actele necesare pentru inscriere se descarcă de pe www.univ-danubius.ro şi se pot trimit prin e-mail la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.):

  • Cerere înscriere
  • Declarație de consimțământ
  • Contract de formare postuniversitara
  • Diploma licență –  copie cu ștampilă CF cu originalul și semnătura
  • Supliment diploma – copie cu stampila CF cu originalul și semnătură
  • Certificat naștere – copie xerox
  • Cartea de identitate – copie xerox

Detalii despre acest curs se pot obtine de la expertii si responsabilul de grup tinta al proiectului ACTIV (Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.).

 

Intocmit,

Mihaela Frigioiu, Expert GT

Cristinel Munteanu, Expert GT

 

Avizat,

Drăgănescu Oana - Responsabil GT

 

 

footer v2 ue activ


STUDENȚII AU POSIBILITATEA SĂ SUSȚINĂ EXAMENELE NEPROMOVATE ÎN PERIOADA 1- 10 SEPTEMBRIE 2020

Dragi studenți, în cazul în care aveți examene nepromovate, aveți posibilitatea să le susțineți în perioada 1- 10 septembrie, potrivit programării afișate în timp util pe site-ul facultății dumneavoastră.

Pentru aceste cazuri, este necesar să se transmită decanului facultății o cerere prin care să se solicite susținerea acestor examene în sesiunea 1-10 septembrie 2020.

 

Vacanță plăcută!

 

Purtător de cuvânt – Universitatea ”Danubius”,

Ana Alina IONESCU DUMITRACHE


UNIVERSITATEA „DANUBIUS” DIN GALAȚI A DEVENIT MEMBRU AL ASECU - ASSOCIATION OF ECONOMIC UNIVERSITIES OF SOUTH AND EASTERN EUROPE AND THE BLACK SEA REGION

Universitatea ”Danubius”  din Galaţi a aderat la una dintre cele mai prestigioase asociaţii academice din Europa, Association of Economic Universities of South and Eastern Europe and the Black Sea Region (ASECU) http://www.asecu.gr/index_en.html.  

 

Scopul acestei asociaţii de universităţi este acela de a promova cooperarea dintre instituţiile partenere, prin schimburi academice şi de cercetare ştiinţifică la toate nivelurile, prin suport reciproc pentru diferite iniţiative ce ţin de activitatea universitară (educaţie şi cercetare) şi prin iniţiative comune într-o multitudine de arii de interes.

 

În prezent, ASECU este compusă dintr-un număr de 56 de membri, dintre care 47 din Europa şi 9 asociaţi din afara Europei. Din România, pe lângă universitatea noastră mai sunt afiliate Academia de Studii Economice din Bucureşti, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi şi Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj Napoca.

 

Potrivit conducătorului Universității ”Danubius”, Conf. univ. dr. Andy PUŞCĂ: „Calitatea de membru în această rețea este onorabilă pentru Universitatea „Danubius”. Este o dovadă a spiritului nostru antreprenorial și a eforturilor noastre pentru transferul de valori și idei în spațiul complex din sud-estul Europei și în regiunea Mării Negre. Profilul economic și deschiderea colaborării noastre stau la baza proiectelor comune viitoare, a creativității și cercetării științifice de înalt nivel. Membrii comunității academice din această parte a lumii trebuie să sărbătorească asocierea dintre mediul academic conservator și bunăstarea pe care o oferă societății progresul științific, visurile specific umane și calitatea oferită de universitățile noastre.”

 

Conf. univ. dr. Florian NUŢĂ, Prorector cu activitatea științifică, iniţiatorul acestui demers, ne-a declarat:  „Având în vedere caracterul Internaţional declarat al universităţii noastre şi de Excelenţă în activitatea universitară (academic şi cercetare ştiinţifică), consider că aderarea la această asociaţie care îşi propune să dezvolte parteneriate şi iniţiative comune într-o multitudine de direcţii congruente cu priorităţile instituţiei noastre, poate să aducă beneficii atât instituţiei noastre cât şi comunităţii locale şi regiunii în care activăm. Totodată, prin structura acestei asociaţii, consider că afilierea noastră, din perspectivă Antreprenorială, poate să conducă la identificarea unor oportunităţi de dezvoltare pentru viitorul imediat şi extinderea parteneriatelor într-o gamă largă de domenii academice şi arii ştiinţifice.”

Aderarea  Universității ”Danubius” la ASECU reprezintă încă un pas important pe care această instituție de învățământ superior îl face în direcția configurată cu mult timp în urmă când, în calitate de membru fondator al Danubius Academic Consortium (ecosistem pentru inovare integrală care reprezintă universitățile, entitățile economice și comunitățile din Euroregiunea Dunării în spiritul strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării), și-a asumat rolul de a asigura expertiză științifică în domeniile drept, economic, comunicare și relații internaționale precum și contribuția educațională constând în cursuri pentru inovare integrală în vederea găsirii soluțiilor inovative pentru valorificarea resurselor regenerabile de energie ale Dunării și  Deltei Dunării”.

 

De asemenea, Universitatea ”Danubius” organizează anual un eveniment științific extraordinar: Conferința Sțiințifică Dunărea  - Axă a Identității Europene, eveniment care își propune să concentreze cercetarea științifică din universități riverane Dunării atât pe o problematica largă, dar circumscrisă unei identități Europene din care nu poate lipsi axa orizontala a Dunării. Mobilizând specialiști din diferite domenii Conferința, forma de manifestare publica a Centrului de Studii și Cercetări Danubiene vizează interdisciplinaritatea ca deziderat al cercetării universitare. În fiecare an, cu ocazia Zilei Internaționale a Dunării (29 iunie), una dintre universitățile riverane fluviului este gazda itinerantă a lucrărilor conferinței.

 

Purtător de cuvânt- Universitatea ”Danubius”,

Ana Alina IONESCU DUMITRACHE


ANUNȚ SELECȚIE GRUP ȚINTĂ FORMAT DIN CADRE DIDACTICE

header ue

PROIECT COFINANȚAT DE UNIUNEA EUROPEANĂ DIN FONDUL EUROPEAN STRUCTURAL ȘI DE INVESTIȚII PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL CAPITAL UMAN 2014 - 2020

Titlu proiect

Creșterea calității programelor de studii universitare prin formarea resursei umane și promovarea culturii antreprenoriale în randul studenților – ProForm

Nr. contract finanțare

POCU/379/6/21, cod MySMIS - 124981

 

ANUNȚ SELECȚIE GRUP ȚINTĂ FORMAT DIN CADRE DIDACTICE

aferent proiectului

„Creșterea calității programelor de studii universitare prin formarea resursei umane și promovarea culturii antreprenoriale în rândul studenților – ProForm”

POCU/379/6/21, cod MySMIS: 124981

 

Proiectul ”Creșterea calității programelor de studii universitare prin formarea resursei umane și promovarea culturii antreprenoriale în randul studenților – ProForm” se încadrează în obiectivul general al Axei prioritare nr. 6 - Educație și competențe, precum şi în obiectivele specifice O.S.6.7. - Creșterea participării la învățământul terțiar universitar și non-universitare organizat în cadrul  instituțiilor de învățământ superior acreditate în special pentru cei care provin din grupuri vulnerabile; O.S.6.9. - Îmbunătățirea nivelului de competențe al personalului didactic din învățământul terțiar universitar și non-universitar organizat în cadrul instituțiilor de învățământ superior acreditate în ceea ce privește conținutul educațional inovator şi resursele de învățare moderne şi flexibile; O.S.6.10.- Diversificarea ofertelor educaționale în învățământul terțiar universitar și nonuniversitar tehnic organizat în cadrul instituțiilor de învățământ superior acreditate corelate cu nevoile pieței muncii din sectoarele economice/ domeniile identificate prin SNC şi SNCDI.

Parteneriatul este format din:

Beneficiar: Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava

Parteneri: P1 - S.C. SIVECO România S.A. București

      P2 - Universitatea de Medicină și Farmacie "Gr. T. Popa" din Iași

      P3 - Universitatea din Craiova

      P4 - Universitatea "Danubius" din Galați

      P5 - Universitatea "Vasile Alecsandri" din Bacău

În cadrul prezentului proiect se vor organiza programe de formare profesionala la care va participa personalul didactic din cele 5 universitati. Aceste programe reprezinta parghii de dezvoltare a resurselor umane din sistemul national de educatie, favorizand astfel accesul acestora la invatare pe tot parcursul vietii si la actualizarea permanenta a competentelor didactice. In mod colateral, prin asigurarea de noi oportunitati de perfectionare profesionala pentru profesori se va stimula interesul acestora pentru continuarea carierei didactice, deci implicit se va mentine sau chiar va creste nivelul de ocupare.

Proiectul va contribui si la diversificarea ofertelor educationale in invatamantul tertiar universitar, intrucat partenerii vor elabora si implementa un pachet de 5 cursuri antreprenoriale complementare programelor de studii de licenta. Acestea vor fi corelate cu nevoile pietei muncii din sectoarele economice/domeniile identificate prin SNC si SNCDI, iar in proiectarea lor va fi implicat si mediul privat.

Criterii de selecţie

În cadrul proiectului POCU/379/6/21, cod MySMIS – 124981 pot participa la procesul de selecţie personalul didactic din învățământul terțiar universitar de la S, P2, P3, P4, P5. Criteriile de selecţie pentru întreg grupul ţintă al proiectului vizează motivarea și potențialul grad de implicare al cadrelor didactice în activitățile proiectului. Criteriile primare de selecţie sunt:

-        Interesul de a participa la cursurile de formare;

-        Disponibilitatea și angajamentul de participare la activitățile proiectului;

-        Evitarea dublei finanțări pentru activitățile din cadrul proiectului;

-        Principiul ”Primul venit, primul servit”.

Persoanele interesate vor depune un dosar de candidatură în format fizic. Dosarele vor fi înregistrate de catre Responsabilii grup tinta.

Criterii de eligibilitate

În cadrul proiectului POCU/379/6/21, cod MySMIS – 124981 pot participa la procesul de selecţie personalul didactic din învățământul terțiar universitar de la S, P2, P3, P4, P5, care îndeplinesc cumulative următoarele condiţii de eligibilitate:

  • sunt încadrate ca personal didactic universitar la S, P2, P3, P4, P5;
  • sunt cetățeni români sau al unui stat membru al Uniunii Europene;
  • nu au beneficiat de finanţare prin alte proiecte de cursuri de specializare profesinală în anul 2018-2019.

Înscrierea unui cadru didactic în cadrul proiectului se va considera completă după ce vor fi colectate următoarele documente:

  • Copie după CI/BI;
  • Copie a certificatului de căsătorie sau a oricărui alt act care atestă schimbarea numelui, dacă este cazul;
  • Adeverinţă care atestă calitatea de cadru didactic în cadrul Universităţii "Ştefan cel Mare" Suceava (în original);
  • Copie după diploma de absolvire a facultății;
  • CV în format Europass (semnat și datat) - Anexa 1;
  • Declarație de disponibilitate – Anexa 2;
  • Declarație de apartenență la grupul țintă – Anexa 3;
  • Declaraţie de evitare a dublei finanţări – Anexa 4;
  • Cerere de înscriere în grupul țintă – Anexa 5;
  • Formular de înregistrare individuală a participanților la operațiunile finanțate prin POCU 2014-2020 - Anexa 8.

 

CONTACT:

RESPONSABIL GRUP ȚINTĂ,

Varvara Licuța COMAN

Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

footer

 


Știri recente

© 2024 Danubius University. All Rights Reserved.