fbpx
COMUNICAT DE PRESĂ  Etapă intermediară în implementarea unui proiect cofinanțat din Fondul Social European pentru dezvoltarea programelor de studii și a culturii antreprenoriale  la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava

header ue

FONDUL SOCIAL EUROPEAN

PROGRAMUL OPERAȚIONAL CAPITAL UMAN 2014 - 2020

Axa prioritară nr. 6 - Educație și competențe

Prioritatea de investiții –10.ii. Îmbunătățirea calității și eficienței și accesul la învățământul terțiar și a celui echivalent în vederea creșterii participării și a nivelului de educație, în special pentru grupurile defavorizate

Titlul proiectului “Creșterea calității programelor de studii universitare prin formarea resursei umane și promovarea culturii antreprenoriale în rândul studenților – ProForm”, POCU/379/6/21/124981

Contract de finanțare nr. 37390/27.05.2019

Beneficiar: Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava

 

IANUARIE 2021

 

COMUNICAT DE PRESĂ

Etapă intermediară în implementarea unui proiect cofinanțat din Fondul Social European pentru dezvoltarea programelor de studii și a culturii antreprenoriale

la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava

 

La Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava continuă implementarea proiectului „Creșterea calității programelor de studii universitare prin formarea resursei umane și promovarea culturii antreprenoriale în rândul studenților – ProForm”, POCU/379/6/21/124981,  în valoare de 6.845.959,60 lei, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020. Liderul de proiect este Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava în parteneriat cu Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa" din Iași, Universitatea din Craiova, Universitatea „Danubius" din Galați, Universitatea „Vasile Alecsandri" din Bacău și SIVECO ROMÂNIA S.A București.

Durata proiectului este de 24 de luni (28 mai 2019 – 27 iulie 2021).

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă combaterea abandonului universitar și creșterea atractivității învățământului terțiar în cadrul a 5 universități partenere din regiunile de dezvoltare Nord-Est, Sud-Est și Sud-Vest Oltenia prin intermediul unui pachet complex de acțiuni care vizează perfecționarea profesională a personalului didactic în scopul furnizării programelor de studii prin metode moderne de predare-învățare dar și în scopul dezvoltării unor oferte educaționale cu grad ridicat de inovare și cu o importantă componentă aplicativă, urmată de elaborarea a 5 cursuri complementare programelor de licența axate pe formarea de competențe antreprenoriale și finalizată cu furnizarea unor noi oferte educaționale împreună cu măsuri de atragere și fidelizare a tinerilor defavorizați în programele de studii terțiare universitare.

Grupul țintă al proiectului include: 83 de profesori care vor dobândi competențe profesionale adaptate sistemelor moderne de educație și vor fi mai pregătiți să-și îndeplinească rolul social; 441 de studenți care vor absolvi învățământul terțiar universitar cu un bagaj de cunoștințe, aptitudini și competențe care să le permită angajarea într-o activitate economică antreprenorială și care vor fi sprijiniți să finalizeze programul de studii la care au fost înscriși (din care 331 persoane vor aparține categoriilor netradiționali/din mediul rural/de etnie roma/CES); 250 de elevi, cu accent pe cei din mediul rural, care vor fi informați despre beneficiile continuării studiilor în învățământul terțiar universitar.

În această etapă de implementare s-a constituit un grup țintă format din 78 de cadre didactice angajate în cadrul universităților partenere. Cadrele didactice au participat la un curs de perfecționare profesională pentru personalul didactic din învățământul terțiar universitar având ca principal scop dezvoltarea și actualizarea permanentă a competențelor didactice specifice și corelarea metodelor didactice moderne cu educația antreprenorială.

De asemenea, la nivelul celor 5  universități partenere, se continuă activitatea de pilotare a cursurilor de antreprenoriat cu importantă componentă aplicativă oferită studenților sub forma unor oferte educaționale complementare programelor de studii. În această etapă de implementare s-a constituit un grup țintă format din 320 de studenți din anii terminali ai ciclului de studii de licență, din care 268 de studenți fac parte din grupuri vulnerabile (din mediul rural, studenți netradiționali și populația roma). Studenții selectați și înscriși în grupul țintă de la cele 5 universități partenere participă la pilotarea ofertelor educaționale pentru formarea competențelor antreprenoriale. Studenții care fac parte din categoriile defavorizate beneficiază de măsuri suplimentare de sprijin constând în sesiuni de consiliere profesională personalizată și sunt sprijiniți prin acordarea unui stimulent financiar tip bursă ”STUDENT ANTREPRENOR”, in valoare de 300 de lei timp de 6 luni, pentru finalizarea programului de studii la care au fost înscriși.

În această perioadă de implementare a proiectului, continuă activitatea de înscriere în grupul țintă format din elevi din mediul rural. Elevii vor participa la campanii de conștientizare privind beneficiile continuării studiilor în învățământul terțiar universitar, vor fi informați despre pilotarea cursului de antreprenoriat organizat în cadrul proiectului și vor primi un pachet cu materiale de promovare cu detalii despre admiterea în învățământul universitar.

Activitatea de informare și publicitate în cadrul proiectului urmărește respectarea cerințelor minime de vizibilitate ale proiectului prevăzute în Manualul de Identitate Vizuală, atât în ceea ce privește materialele de informare și publicitate, cât și obiectele de inventar achiziționate în cadrul proiectului din fondurile FSE. Pentru mai multe informații referitoare la activitățile desfășurate în cadrul proiectului „Creșterea calității programelor de studii universitare prin formarea resursei umane și promovarea culturii antreprenoriale în rândul studenților – ProForm”, POCU/379/6/21/124981, accesați pagina web dedicată proiectului proform.usv.ro.

 

PERSOANA DE CONTACT

Manager de proiect: Ș.l. dr. ing. Iuliana CHIUCHIȘAN

Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava,

Facultatea de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor,

Clădire C, cam. 304 E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

 

footer proform


WILLIAM B. HARVEY, CERCETĂTOR ȘI MANAGER AMERICAN – NOUL RECTOR  AL UNIVERSITĂȚII „DANUBIUS”

Consiliul de Administrație al Universității „Danubius” este încântat să anunțe că numirea lui William B. Harvey în funcția de rector a fost aprobată de Ministerul Educației din România. Cercetător și manager recunoscut la nivel internațional, Harvey preia conducerea universității acum, la ieșirea din pandemia globală, pentru ca această instituție să își extindă legăturile cu mediul academic internațional prin calitatea, profesionalismul și implicarea studenților, cadrelor didactice, absolvenților și prietenilor.

Având o vastă pregătire în sectoarele americane academice și non-profit, experiență pe care o va aplica și la Universitatea „Danubius”, precum și un larg registru de competențe în aceste domenii, Harvey intenționează să construiască și să extindă reputația pe care instituția și-a construit-o deja, aceea de universitate antreprenorială modernă, dinamică, perfect adaptată societății contemporane. Atribuțiile sale administrative anterioare includ numiri în funcția de Rector/ Vicepreședinte pentru Relații Academice și Studențești la Colegiul Rosemont; Vicepreședinte pentru Diversitate și Echitate la Universitatea din Virginia (UVA); Cancelar Adjunct și Decan al Facultății de Educație de la Universitatea Wisconsin-Milwaukee (UWM) și Decan al Facultății de Educație de la Universitatea Agricolă și Tehnică de Stat din Carolina de Nord (NCA&T). De asemenea, a ocupat funcția de Vicepreședinte și Director al Centrului pentru Promovarea Echității Rasiale și Etnice la Consiliul American pentru Educație (ACE) din Washington DC.

Înainte de a obține funcția de conducere la Universitatea „Danubius”, Harvey a fost Cercetător eminent la Asociația Americană pentru Acces, Echitate și Diversitate (AAAED) din Washington, DC. Este un cercetător și un manager recunoscut, ale cărui activități științifice s-au concentrat pe factorii culturali și sociali ce afectează populațiile defavorizate, cu un interes deosebit pe zonele de colegiu și universitate. Domnia-Sa are o listă impresionantă de publicații incluzând cărți, capitole de carte, articole de jurnal cu referenți, rapoarte, lucrări specializate, precum și recenzii profesionale și tehnice, iar în diferite momente ale carierei sale a ocupat funcții de Profesor titular la Universitatea de Stat din Carolina de Nord, precum și la UVA, UWM și NCA&T. Amploarea experienței sale didactice variază de la colegii de arte liberale până la universități de cercetare și include, de asemenea, experiențe în Ghana și China.

Experiența sa lăudabilă în zona serviciului public cuprinde și faptul că a avut funcția de Președinte al Comitetului Consultativ pentru Educație la Administrația Națională Aeronautică și Spațială (NASA), profesor invitat la Smithsonian Institution, membru american al Consiliului pentru Educație, membru al Institutului pentru Conducerea Educației și cercetător pe timp de vară la Centrul de Studii Avansate în Științe Comportamentale de la Universitatea Stanford. În plus, Harvey este președintele fondator al Asociației Naționale a Ofițerilor în domeniul Diversității în Învățământul Superior (NADOHE) și fost membru al consiliilor de administrație ale Asociației Americane pentru Afro-Americani din Învățământul Superior, Consiliul Național pentru Cercetarea referitoare la Femei, Centrul Yale-Howard ce studiază Disparitățile în materie de Sănătate, proiectul privind Studiul Noilor Cercetători de la Universitatea Harvard, proiectul privind Cercetătorii WEB DuBois la Universitatea Princeton, Proiectul privind Site Support pentru Școli la Universitatea Johns Hopkins și Centrul de istorie vie și politici publice Martin Luther King.

William Harvey are o diplomă de licență în limba engleză de la West Chester University, un master în Fundamentele sociale și filosofice ale educației și un doctorat în Antropologia educației la Universitatea Rutgers. De asemenea, a primit o diplomă onorifică de doctor în științe de la Școala de Psihologie Profesională din Chicago.

Profesorul Steve O. Michael, vicepreședinte al Consiliului de Administrație al Universității „Danubius”  transmite felicitări Universității „Danubius” pentru implicarea în managementul acestei instituții de învățământ superior a  profesorului William Harvey. „Îl cunosc pe Dr. Harvey de câteva decenii și îl consider unul dintre cei mai buni cercetători și manageri din învățământul superior din Statele Unite. Experiența sa în administrarea colegiilor este lungă și amplă, iar rețeaua sa în învățământul superior, în special în Statele Unite, este extinsă. Este un om de o mare onoare și integritate ale cărui talente vor fi, fără îndoială, relevante pentru a duce Universitatea «Danubius» la următorul său nivel de excelență.”

Președintele Universității „Danubius”, Conf. univ. dr. Andy PUȘCĂ, este pregătit de mulți ani pentru această schimbare unică în mediul academic din România. Strategia sa educațională de succes va fi mai puternică având în consiliul de conducere o astfel de personalitate, recunoscută pentru numeroasele rezultate înregistrate pe parcursul carierei sale în Statele Unite ale Americii. Aceasta este o altă etapă ale cărei efecte nu vor întârzia să apară nu doar în zona internaționalizării Universității „Danubius”, ci și în zona celorlalți piloni de rezistență ai acestei instituții de învățământ superior: antreprenoriat, open și online.

Președintele Universității Danubius, Conf. univ. dr. Andy PUȘCĂ  a declarat că ,,această schimbare întărește Proiectul „Danubius, Universitatea noastră!” Era nevoie ca o astfel de reconfigurare managerială să fie pregătită și să se adapteze la viitorul învățământului superior globalizat. Sosirea lui Wiliam în echipa noastră asigură grefarea expertizei modelului american de învățământ superior asupra învățământului superior din România. Prin acestă schimbare, comunitatea academică Danubius speră că experiența academică americană va oferi noi modele studenților noștri, pe care îi considerăm puterea universității noastre, va stimula motivația profesorului Universității noastre, pe care l-am descris, în primul meu mandat de Rector, ca inima acestei instituții de învățământ superior și, de ce nu, va sublinia credibilitatea universității, prin calitatea absolvenților noștri.

Acest parteneriat româno-american existent în managementul Universității „Danubius” prefigurează consolidarea capacității Universității noastre de a dezvolta noi programe de studiu dedicate studenților internaționali. Prin urmare, este o etapă istorică a învățământului superior românesc, un parteneriat ce a făcut ca viziunea antreprenorială a Universității „Danubius” să devină realitate, având un potențial real de a depăși orice indice de performanță în materie de educație, cercetare și inovare,,.

 

Purtător de cuvânt – Universitatea ”Danubius”,

Ana Alina IONESCU DUMITRACHE


DUMNEZEU SĂ VĂ OCROTEASCĂ, DOAMNA PROFESOR ANA CĂLIN!

Frumusețe, eleganță, exigență,performanță, rigoare și foarte multă muncă.

”Să ne așezăm și să muncim”! În cei 20 de ani de carieră didactică, aceasta era formula prin care deschidea cursurile.

O personalitate distinsă, nobilă, trecută prin multe încercări în decursul anilor în care a fost procuror. Studenții o iubeau pentru că era plină de energie, de idei, de provocări.

Îi plăcea enorm să scrie. Și a lăsat pentru noi și pentru cei ce vor veni numeroase cărți de proza și de literatura juridică de specialitate în domeniile dreptului penal - partea generală și dreptului transporturilor.

În urmă cu 10 ani, a ales să se retragă din cariera didactică ”pentru a-i lăsa pe colegii mai tineri să profeseze”.

Așa își aduce aminte comunitatea academică Danubius de doamna Conf. univ. dr. Ana CĂLIN, o pată de culoare în lumea Dreptului, un dascăl care are un loc special în memoria colegilor și a  miilor de absolvenți ai Facultății de Drept a Universității ”Danubius”.

Dumenzeu să vă ocrotească, doamna profesor Ana CĂLIN!

A fost o onoare să vă avem dascăl!

Purtător de cuvânt - Ana Alina IONESCU DUMITRACHE


OPORTUNITATE DE ANGAJARE ÎN CADRUL DIRECȚIEI NAȚIONALE DE PROBAȚIUNE

Direcția Națională de Probațiune din cadrul Ministerului Justiției organizează, în perioada decembrie 2020- iulie 2021, un concurs pentru ocuparea a 151 de posturi vacante de consilier de probațiune la nivel național. Serviciului de Probațiune Galați i-au fost repartizate 6 posturi.

Pentru a deveni consilier de probațiune, candidații trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții:

  • Să aibă capacitate deplină de exercițiu;
  • Să nu aibă antecedente penale, să nu aibă cazier fiscal;
  • Să cunoască limba română, scris și vorbit;
  • Să fie apt din punct de vedere medical și psihologic pentru exercitarea funcției, fapt dovedit pe baza testării medicale și psihologice de specialitate organizate în acest scop;
  • Să se bucure de o bună reputație;
  • Să fie licențiat în asistență socială, psihologie, sociologie, pedagogie sau drept;
  • Să promoveze concursul organizat pentru ocuparea funcției pentru care candidează.

 

Vechimea anterioară în muncă sau în specialitatea diplomei de licență nu au relevanță pentru acest concurs.

Depunerea dosarelor pentru înscrierea la concurs se face la sediul Direcției Naționale de Probațiune, prin transmiterea prin poștă sau serviciu curierat, până pe data 22 ianuarie 2021.

Pentru detalii, accesați siteul Ministerului Justiției, secțiunea Minister/ Organizare/ Cariere/ Posturi vacante: http://www.just.ro/ministre/cariere.

 

Succes!

Purtător de cuvânt – Universitatea ”Danubius”,

Ana Alina IONESCU DUMITRACHE


Știri recente

© 2024 Danubius University. All Rights Reserved.