Domeniu de studiu:
Finanțe
Forma de învățământ:
IF
Durata studiilor:
4 semestre (2 ani)
Numărul total de credite: 120
Domeniu de studiu:
Contabilitate
Forma de învățământ:
IF
Durata studiilor:
4 semestre (2 ani)
Numărul total de credite: 120
Domeniu de studiu:
Finanțe
Forma de învățământ:
IF
Durata studiilor:
4 semestre (2 ani)
Numărul total de credite: 120
Domeniu de studiu:
Administrarea afacerilor
Forma de învățământ:
IF
Durata studiilor:
4 semestre (2 ani)
Numărul total de credite: 120
IF – învăţământul cu frecvenţă presupune participarea la activităţile de curs şi de seminar.
IFR – învăţământul cu frecvenţă redusă, caz în care participi doar la activităţile aplicative obligatorii, orele de predare fiind înlocuite cu cele de studiu individual.
ID - învăţământ la distanţă este caracterizat de întâlniri periodice tutoriale. Întreaga comunicare dintre student şi profesor este realizată pe Platforma Sakai, Universitatea „Danubius” fiind una dintre puţinele instituţii de învăţământ superior care exploatează cu maximă eficienţă şi responsabilitate această platformă electronică de învăţământ.
Important pentru masteranzi
În functie de programul de master urmat la Facultatea de Stiinte Economice, absolventii programelor de master MFPP și GFASE sunt admisi la stagiul de expert contabil in cadrul CECCAR (Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania) FARA EXAMEN DE ACCES. Absolventii GFASE sunt admisi, de asemenea, in Camera Consultanților Fiscali pe baza unui interviu, FARA EXAMEN DE ACCES.
Facultatea de Științe Economice si Administrarea Afacerilor
Domeniul de studii: Finanțe
Forma de organizare: MASTER, învățământ cu frecvență
Specializarea: FINANȚE ȘI TEHNOLOGIE DIGITALĂ (FINTECH)
Cui se adresează?
Ce se obțin?
Care este curricula?
Anul I |
Anul II |
Etică și integritate academică |
Industria 4.0 și Big Data |
Finanțe corporative |
Facilitatori ai inovațiilor tehnologice în domeniul financiar |
Cultură digitală |
Modelare financiară |
Ecosisteme financiare digitale |
Practica de specialitate |
Introducere în tehnologia Ledger-ului distribuit |
Matematici aplicate |
Introducere în inteligența artificială și învățarea automată |
Exploatarea datelor și depozite de date |
Introducere în securitatea cibernetică |
Proiecte financiare |
Managementul riscului financiar |
Cercertare științifică |
Piețe și instrumente financiare |
Stagiu pentru elaborarea lucrării de disertație |
Servicii bancare și asigurări |
Cadrul legal și supravegherea piețelor financiare |
Cum se derulează pregătirea didactică?
Care sunt avantajele absolventului?
Care sunt principalele competențe profesionale dobândite?
Utilizarea adecvată a conceptelor, teoriilor, metodelor și instrumentelor de natură inovativă, digitală în domeniile economice, financiar-bancare, al activităților entitățile/organizațiile private și publice
Competențe profesionale ale programului:
Competențe transversale oferite:
Competențe transversale ale programului se concretizează în:
Punct de contact si coordonator program:
Lctr.univ.dr.ing.ec. Călin Mihai Rangu
Misiunea programului de studiu constă în formarea de specialişti capabili de o abordare interdisciplinară a operaţiunilor economice, având capacitatea de analiză a informaţiilor complexe cantitative şi calitative referitoare la gestiunea financiară a entităţilor.
Printre disciplinele studiate se numără: Fiscalitate directă, Aspecte privind procedura fiscală, Contribuții sociale obligatorii, Sancțiuni și căi de contestare, Proceduri și legislație vamală, Impozitul pe veniturile obținute din România de nerezidenți și impozitul pe reprezentanțele firmelor străine înființate în România
Competente profesionale
Competențe transversale
Stagiul de practică de specialitate se efectuează în anul I de studiu, însumând 84 de ore și se desfășoară pe parcursul semestrului II al anului universitar/ o zi pe săptămână a 6 ore. Practica de specialitate se desfășoară în entități publice și private, sub îndrumarea directă a personalului didactic responsabil și a tutorilor din entitățtilor în care se derulează stagiul de practică, conform convențiilor încheiate de către universitate în acest sens. Studentii care isi doresc o experiență de practică deosebită sunt invitați să viziteze site-ul de Mobilitati ERASMUS de plasament. Aici vor gasi o parte dintre destinațiile disponibile precum și tipurile de posturi deschise. Detalii suplimentare va pot fi oferite de Echipa ERASMUS.
Oportunități în carieră:
Facultatea dispune de laboratoare de specialitate proprii (laboratoare de informatică, multimedia), cu dotarea corespunzătoare pentru toate disciplinele care au prevăzute activităţi de acest gen, cu licenţă pentru toate soft-urile necesare şi permit desfăşurarea orelor aferente disciplinelor din planul de învăţământ în condiţii optime.
Bibliotecauniversităţii este dotată cu săli de lectură şi fond de carte propriu corespunzător disciplinelor prevăzute în planurile de învăţământ, pe cicluri de studii universitare, iar resursele necesare dezvoltării activităţii sunt prevăzute în bugetele de venituri şi cheltuieli. De asemenea, în cadrul bibliotecii studenţii beneficiază de acces on-line, gratuit, la baze de date şi reviste de specialitate din ţară şi străinătate.
Facultatea de Științe Economice si Administrarea Afacerilor
Domeniul de studii: Contabilitate
Forma de organizare: Master, învățământ cu frecvență
Specializarea: Audit și Control Public și Privat
Cui se adresează?
Ce se obține?
Care este curricula?
Anul I |
Anul II |
Reglementări contabile conforme cu directivele europene |
Managementul și auditul proiectelor europene |
Etică și integritate academică |
Standarde de audit financiar |
Audit financiar – teorie și practică |
Proceduri pentru elaborarea documentelor de lucru și întocmirea dosarului de audit financiar |
Audit public și control intern |
Contabilitate și control de gestiune |
Cadrul general de prezentare și întocmire a situațiilor financiare |
Auditul sistemelor informatice financiar-contabile |
Management și audit al resurselor umane |
Cercetare științifică în audit și control |
Practica de specialitate |
Eșantionare în audit |
Comunicare în audit în limba engleză |
Standarde internaționale pentru misiunile de revizuire |
Drept comercial și fiscal |
Audit intern al instituțiilor publice |
|
Standarde internaționale pentru servicii conexe |
|
Cerințe etice cu privire la un audit al situațiilor financiare |
Cum se derulează pregătirea didactică?
Care sunt avantajele absolventului
> Adaptare cu ușurință la transformările rapide la care este supusă piața muncii printr-o specializare largă în domeniul auditului și controlului.
Care sunt principalele competențe profesionale dobândite?
Competențe transversale oferite:
Dezvoltare personală - Identificarea oportunităților de formare continuă și valorificarea eficientă a resurselor și tehnicilor de învățare pentru propria dezvoltare.
Misiunea programului de studiu constă în formarea de specialişti în domeniul managementului financiar public și privat cu o solidă pregătire profesională bazată pe cunoştinţele avansate în domeniul managementului financiar și abordarea interdisciplinară a operaţiunilor economice în vederea asigurării posibilităţii de a oferi servicii de consultanţă necesare fundamentării deciziilor financiare.
Printre disciplinele studiate se numără: Management strategic al administraţiei publice, Managementul riscurilor financiar-bancare, Managementul sistemelor informaţionale, Politici contabile conforme standardelor internaționale de raportare fiscală, Politici publice europene, Pieţe financiare şi tranzacţii bursiere,Managementul sistemelor informaţionale, Sisteme fiscale comparate, Fiscalitate şi politică fiscală, Expertiză financiară şi contabilă, Diagnosticul şi evaluarea firmei, Managementul portofoliilor publice și private, Etică și integritate academică.
Competente profesionale
Competențe transversale
Stagiul de practică de specialitate se efectuează în anul I de studiu, însumând 84 de ore și se desfășoară pe parcursul semestrului II al anului universitar/ o zi pe săptămână a 6 ore. Practica de specialitate se desfășoară în entități publice și private, sub îndrumarea directă a personalului didactic responsabil și a tutorilor din entitățtilor în care se derulează stagiul de practică, conform convențiilor încheiate de către universitate în acest sens. Studentii care isi doresc o experiență de practică deosebită sunt invitați să viziteze site-ul de Mobilitati ERASMUS de plasament. Aici vor gasi o parte dintre destinațiile disponibile precum și tipurile de posturi deschise. Detalii suplimentare va pot fi oferite de Echipa ERASMUS.
Oportunități în carieră:
Facultatea dispune de laboratoare de specialitate proprii (laboratoare de informatică, multimedia), cu dotarea corespunzătoare pentru toate disciplinele care au prevăzute activităţi de acest gen, cu licenţă pentru toate soft-urile necesare şi permit desfăşurarea orelor aferente disciplinelor din planul de învăţământ în condiţii optime.
Biblioteca universităţii este dotată cu săli de lectură şi fond de carte propriu corespunzător disciplinelor prevăzute în planurile de învăţământ, pe cicluri de studii universitare, iar resursele necesare dezvoltării activităţii sunt prevăzute în bugetele de venituri şi cheltuieli. De asemenea, în cadrul bibliotecii studenţii beneficiază de acces on-line, gratuit, la baze de date şi reviste de specialitate din ţară şi străinătate.
Necesitatea acestui program de studii rezidă din nevoia permanentă de specialişti pregătiţi să facă faţă provocărilor concurenţiale şi de îmbunătăţire permanentă a politicilor de creştere economică sustenabilă din perspectiva domeniului turism, comerț și servicii.
Studenții vor studia în cadrul acestui program discipline precum: Management pentru afaceri in comerț si turism, Comerț internațional, Finanţarea afacerilor în comerț și turism, Afaceri şi antreprenoriat în comerț și turism, Managementul destinațiilor turistice, Managementul calităţii în comerţ şi turism.
Competente profesionale
Competențe transversale
Stagiul de practică de specialitate se efectuează în anul I de studiu, însumând 84 de ore și se desfășoară pe parcursul semestrului II al anului universitar/ o zi pe săptămână a 6 ore. Practica de specialitate se desfășoară în entități publice și private, sub îndrumarea directă a personalului didactic responsabil și a tutorilor din entitățtilor în care se derulează stagiul de practică, conform convențiilor încheiate de către universitate în acest sens. Studentii care isi doresc o experiență de practică deosebită sunt invitați să viziteze site-ul de Mobilitati ERASMUS de plasament. Aici vor gasi o parte dintre destinațiile disponibile precum și tipurile de posturi deschise. Detalii suplimentare va pot fi oferite de Echipa ERASMUS.
Oportunități în carieră:
Absolvenții programului de studiu îți dezvoltă capacitățile antreprenoriale în domeniul managamentului turismului și serviciilor, managementul comerțului, în domeniul marketing turistic și merchandasing putând ocupa funcții precum analist financiar, asistent analist, specialist organizare, analist organizare.
Facultatea dispune de laboratoare de specialitate proprii (laboratoare de informatică, multimedia), cu dotarea corespunzătoare pentru toate disciplinele care au prevăzute activităţi de acest gen, cu licenţă pentru toate soft-urile necesare şi permit desfăşurarea orelor aferente disciplinelor din planul de învăţământ în condiţii optime.
Biblioteca universităţii, respectiv a facultăţii, este dotată cu săli de lectură şi fond de carte propriu corespunzător disciplinelor prevăzute în planurile de învăţământ, pe cicluri de studii universitare, iar resursele necesare dezvoltării activităţii sunt prevăzute în bugetele de venituri şi cheltuieli. De asemenea, în cadrul bibliotecii studenţii beneficiază de acces on-line, gratuit, la baze de date şi reviste de specialitate din ţară şi străinătate.
The Program offers intellectually challenging courses with a diversity of learning experiences that aim to provide you with the skills and knowledge to operate competently within the maritime industry.
The Program is addressed especially to:
• Individuals wishing to work in senior management of companies in Maritime Transport and International Trade;
• Specialists and future experts in public administration departments related to shipping and international trade;
• Entrepreneurs interested of shipping industry
The specialized competences that master students can acquire after obtaining the master's degree in the specialization are:
Professional Competences:
- Profound knowiedge in the specialized field and within it the theoretica, methodoiogical and practical devebpments specific to International trade and finance from the shipping field;
-Pianning, organization, coordination and control in International trade and finance;
-The integrated use of the conceptual and methodological apparatus, in incomplete defined stuation, in order to solve new theoretical and practical issues;
-The nuanced and meaningful use of criteria and assessment methods to formulate value judgments and to substantiate constructive decisions in international trade and finance from the shipping field;
- Development of professionaland/or research projects, innovatively using a broad range of quantitative and qualitative methods in international trade and finance from the shipping field.
Transversal Competences:
-Performing some professional complex tasks, under conditions of autonomy and professional independence in international trade and finance from the shipping field;
-Assuming management roles / functions of professional groups or of institutions regarding international trade and finance from the shipping field;
-Seif-control in the learning process, the diagnosis of training needs, the reflective analysis of their professional activities.
The program of study for each student is selected from a carefully focused range of options, so that a course can be tailored to his/her previous or current work, or may be designed to widen his/her range of expertise.
The fields of academic interests are:
Commercial exploitation of ships, Techniques of foreign trade, International Economics and Trade, Analysis and policy of shipping markets, Shipping financing. Investment strategies in shipping, Marine insurance. P&I Clubs
The curricula included internships in the first year of study totaling 84 hours during the second semester.
Career Opportunities
The students will specialize in:
• the analysis of shipping markets and cycles,
• chartering and ship-broking practices,
• international trade processes,
• the selection of alternative shipping finance and investment methods as well as
• the development, implementation and appraisal of shipping related risk management strategies.
The students will also gain exposure to the structure and operations of financial markets and institutions, securities trading, corporate transactions, valuation and investment strategies.
Misiunea programului de studii universitare de master Administrarea Afacerilor în Turism și Industria Ospitalității constă în formarea de specialişti care să aibă cunoştinţe avansate în domeniul administrării afacerilor în turism și industria ospitalității, capabili să se adapteze cerinţelor actuale ale pieţei forţei de muncă din România şi din statele membre ale Uniunii Europene promovând un ansamblu de valori bazat pe creativitate şi dinamism și totodată atragerea studenţilor în activitatea de cercetare, dezvoltare și inovare menite să contribuie la extinderea cunoașterii.
Printre disciplinele studiate se numără:Antreprenoriat în turism și industria ospitalității, Politici și strategii de dezvoltare în turism și industria ospitalității, Tehnici promoționale în turism, Managementul destinațiilor turistice, Dezvoltare locală și regională în turism și industria ospitalității/ Comportamentul consumatorului de servicii turistice, Prețuri și tarife în turism și industria ospitalității/ Legislație în turism și industria ospitalității, Itinerarii culturale și sisteme turistice europene/ Tehnologie culinară.
Competente profesionale
• Cunoaşterea aprofundată a ariei de specializare turism si în cadrul acesteia, a dezvoltărilor teoretice, metodologice si practice specifice administrării afacerilor în industria ospitalităţii;
• Planificarea, organizarea, coordonarea şi controlul activităţii turistice şi în industria ospitalităţii;
• Utilizarea integrată a aparatului conceptual şi metodologic, în condiţii de informare incompletă, pentru a rezolva probleme teoretice şi practice noi;
• Utilizarea nuanţată şi pertinentă de criterii şi metode de evaluare pentru a formula judecăţi de valoare şi a fundamenta decizii constructive în cadrul afacerilor în turism şi industria ospitalităţii;
• Elaborare de proiecte profesionale şi/sau de cercetare, utilizând inovativ un spectru variat de metode cantitative şi calitative
Competențe transversale
• Executarea unor sarcini profesionale complexe, în condiţii de autonomie şi de independenţă profesională;
• Asumarea unor roluri/funcţii de conducere a activităţii grupurilor profesionale sau a unor instituţii din domeniul turismului şi industriei ospitalităţii;
• Autocontrolul procesului de învăţare, diagnoza nevoilor de formare, analiza reflexivă a propriei activităţi profesionale.
Stagiul de practică de specialitate se efectuează în anul I de studiu, însumând 84 de ore și se desfășoară pe parcursul semestrului II al anului universitar/ o zi pe săptămână a 6 ore. Practica de specialitate se desfășoară în entități publice și private, sub îndrumarea directă a personalului didactic responsabil și a tutorilor din entitățtilor în care se derulează stagiul de practică, conform convențiilor încheiate de către universitate în acest sens. Studentii care isi doresc o experiență de practică deosebită sunt invitați să viziteze site-ul de Mobilitati ERASMUS de plasament. Aici vor gasi o parte dintre destinațiile disponibile precum și tipurile de posturi deschise. Detalii suplimentare va pot fi oferite de Echipa ERASMUS.
Oportunități în carieră:
Absolvenții programului de studiu îți dezvoltă capacitățile antreprenoriale și vor avea capacitatea:
să managerieze activități din domeniul turismului și industria ospitalității
să elaboreze strategii legate de activitatea turistică și industria ospitalității
să elaboreze și evalueze strategii de gestionarea riscurilor din domeniul turismului și industria ospitalității
să implementeze strategii de gestionare a riscurilor legate de activitatea de turism și servicii industria ospitalității
Facultatea dispune de laboratoare de specialitate proprii (laboratoare de informatică, multimedia), cu dotarea corespunzătoare pentru toate disciplinele care au prevăzute activităţi de acest gen, cu licenţă pentru toate soft-urile necesare şi permit desfăşurarea orelor aferente disciplinelor din planul de învăţământ în condiţii optime.
Biblioteca universităţii este dotată cu săli de lectură şi fond de carte propriu corespunzător disciplinelor prevăzute în planurile de învăţământ, pe cicluri de studii universitare, iar resursele necesare dezvoltării activităţii sunt prevăzute în bugetele de venituri şi cheltuieli. De asemenea, în cadrul bibliotecii studenţii beneficiază de acces on-line, gratuit, la baze de date şi reviste de specialitate din ţară şi străinătate.